Tilbage til oversigten
Nyhed, Skønhed

Professionelt og privat parløb

Rie og Kjenneth LeClaire-Rosenblum driver sammen CeriX, landets største kæde af kosmetiske skønhedsklinikker, som også tæller et privathospital med kosmetisk plastikkirurgi.

Opskriften på successen skal findes i kombinationen af hendes forretningssans og baggrund som kosmetisk specialsygeplejerske og hans som iværksætter og konceptudvikler.

Det er en gave at være både kæreste og forretningspartner med en, som støtter og har forståelse for de syrede arbejdssituationer, man kan komme ud for, lyder det fra Rie LeClaire-Rosenblum.

Parløb i og uden for arbejdstiden

Siden åbningen af den første CeriX klinik i hjertet af København i 2016 er det gået stærkt. Forretningen er udvidet med klinikker i syv andre danske byer samt et eksklusivt privathospital på Strandvejen i Hellerup. Årene er gået med at forfine forretningen og behandlingsmulighederne inden for kosmetiske problematikker.

Bagved CeriX konceptet står to personligheder med hver deres evner og erfaringer, som udgør et par, både professionelt og privat: Kosmetisk specialsygeplejerske Rie LeClaire-Rosenblum, 34, og hendes mand Kjenneth LeClaire-Rosenblum, 43, som er partner og direktør. Han har 23 års erfaring som iværksætter, konceptudvikler og foredragsholder og er rådgiver og coach for nye såvel som etablerede virksomheder:

Gennem årene har vi optimeret vidensdeling og udviklet nye standarder for kundepleje og uddannelse. Vi ønsker at løfte fagligheden i den kosmetiske branche. Det gør vi bl.a. med vores uddannelse af sygeplejersker og læger til kosmetiske sygeplejersker på CeriX Aesthetic Institute.

Derudover har vi et internt akademi, ligesom vi konstant investerer i ekstern træning og kurser, som sikrer udvikling og læring inden for alt fra teknik og teori til kommunikation og salg. Alle vores sygeplejersker og læger bliver videreuddannet og får træning i alle sider af de kosmetiske behandlinger, forklarer Rie LeClaire-Rosenblum, som er del af et nordisk team, som underviser sygeplejersker og læger i avancerede kosmetiske behandlingsteknikker med for eksempel fillers og Botox.

rie_posing_om_os35

CeriX behandler begge køn og samtlige aldersgrupper for blandt andet karsprængninger, pigmentforandringer, rynker, ar og lidt for genstridige fedtdepoter. Men det betyder ikke, at den indre skønhed skal glemmes, understreger Rie LeClaire-Rosenblum og bruger sig selv som eksempel:

Tid er ikke ligefrem dét, der er mest af, når man går all in som iværksætter. Under de senere års travlhed er jeg kommet til at nedprioritere den egenomsorg, der skal til for at skabe balance mellem indre og ydre skønhed og velvære. Men jeg er nået dertil, hvor jeg aktivt satser på at passe bedre på mig selv.

Iværksætterlivet og dét der med balance

Rie og Kjenneth mødte hinanden en nytårsaften i 2010 på Hotel Marriott i København. Dengang var de begge i forhold, men lagde hurtigt mærke til hinanden. Da de nogle år senere var singler igen, krydsedes deres veje, og det udviklede sig. I dag er de nygifte ovenpå et længeventet bryllup i august 2021.

Rie og Kjenneth er i dag bosat i Vedbæk nord for København. De flyttede fra en lejlighed i Nordhavn i december 2019 for at komme tættere på naturen og dyrke det nære og familien og venner. Noget, der kan være lidt af en udfordring som selvstændig med ansvaret for mere end 60 medarbejdere. Foruden flytningen til Vedbæk og mere natur, mediterer Rie og Kjenneth i 20 minutter hver morgen og aften, som tilsammen med en grøn og sund livsstil skal sikre den energi og det mentale fokus, en hverdag med højt tempo og mange beslutninger kræver.

CeriX bryder med tabuer

Vi kender alle skræmmehistorierne: De overgjorte ‘andelæber’ eller det udtryksløse og mimikfattige ansigt udført i et smudset og halvgemt baglokale. Et klassisk scenarie, der i særlig grad har motiveret grundlæggerne af CeriX kosmetisk speciallægeklinik og privathospital, Rie og Kjenneth LeClaire-Rosenblum.

Vi har skabt et koncept, hvor samme oplevelse af eksklusivitet og velvære går igen på tværs af alle klinikker og platforme. Kunderejsen er 100% i fokus, og tilgangen er kompromisløs, hvad end det handler om udførelsen og kvaliteten af vores behandlinger, indretningen af vores klinikker eller vores digitale, visuelle udtryk, siger Kjenneth LeClaire-Rosenblum.

Formålet med at åbne CeriX har aldrig været ”bare” at åbne en kosmetisk klinik. Der har været mange tanker bag, som især handler om fordomme og om, hvordan vi kan komme dem til livs. Der skulle en masse nytænkning til for at komme udover de almindelige, gængse fordomme om den kosmetiske branche – for dem er der mange af! Målet med CeriX har fra starten været at aftabuisere dét at få lavet kosmetiske behandlinger og trække kosmetiske behandlinger ned i øjenhøjde, forklarer Rie LeClaire-Rosenblum.

Fuld af fordomme

Det er bl.a. derfor alle CeriX klinikker ligger synligt i gadeplan. Det skal gøres visuelt for folk, at kosmetiske behandlinger svarer til at gå til frisøren, til træning eller få lavet negle. Det hele handler grundlæggende om at føle sig tilpas i sig selv – og om at forstærke den indre følelse af skønhed og velvære, så det ydre matcher det indre.

Vi giver en hjælpende hånd til de mænd og kvinder, som er kede af at se sure og trætte ud uden at være det. Så kommer de til at se lige så friske ud, som de føler sig, fortæller Rie LeClaire-Rosenblum, kosmetisk specialsygeplejerske og ejer af otte CeriX klinikker med mere end 60 medarbejdere.

Glade mennesker er smukke mennesker. Det har så mange indset, at halvdelen af vores kunder er gengangere, som er kommet to eller flere gange for at få optimeret deres udseende, uddyber Rie LeClaire-Rosenblum.

Vokseværk med internationalt udsyn

Dét, som var en mindre skønhedsklinik i København K, er i dag et større ”imperium” med otte klinikker landet over og flere på vej. Ambitionerne rækker sågar ud over de rød-hvide grænser med målet om at blive Europas største kæde.

Skønhed kender ikke landegrænser, og CeriX konceptet og den kompromisløse tilgang til både kosmetiske behandlinger og den oplevelse, vi ønsker at give vores kunder, har i dén grad vist sig at være skalérbar.

Derfor virker det helt oplagt at tænke i internationale baner, når det kommer til forretningens udvikling på den lange bane, afslutter Kjenneth LeClaire-Rosenblum.

rie